Brandstationen i Bredsten fik pris for særlig indsats for at tiltrække nye brandfolk

Rekrutteringsprisen er en ny og årligt tilbagevendende hæder, som er stiftet af Beredskabsforbundet. Den gives til den brandstation, der har gjort en særlig indsats for at tiltrække nye brandfolk og styrke det lokale beredskab. I år gik prisen til Falcks brandstation i Bredsten, der stod med kun ni brandfolk tilbage, men som valgte at vende udfordringen til en kæmpe styrke.

Med planlægning, kreativitet og masser af engagement har brandstationen i Bredsten gennemført en kampagne, der har sat spor i hele lokalområdet. Det er sket i tæt samarbejde med BlivBrandmandNu.dk.

De lokale brandfolk har været til stede i Brugsen i fuld indsatsdragt, hængt bannere på kirkens sognehus, delt rundstykker ud til borgere – og afholdt et åbent hus, hvor hele 20 pct. af områdets befolkning dukkede op. På sociale medier har de endvidere delt 42 videoer og skabt over 215.000 visninger på bare otte uger.

Er gået ”all in”

“En lille station, der har vist, hvad der sker, når man kombinerer faglighed, fællesskab og fantasi – og går all in”, sagde Beredskabsforbundets præsident, Simon Kollerup, ved overrækkelsen af prisen.

Thomas Dietz, der er beredskabsdirektør i Vejle Brandvæsen, fremhævede stationens styrke på sociale medier: “Jeg har fulgt jer på de sociale medier og oplevet, hvordan I har formået at kommunikere på en både seriøs og sjov måde om brandmandsjobbet. Det virker rigtig godt”.

Annonce