Får kritik for at sende ambulance med kørsel B til blodprop i hjertet
En sygeplejerske, der arbejdede som sundhedsfaglig visitator på en AMK-vagtcentral, får kritik fra Sundhedsvæsenets Disciplinærnævn for at sende en ambulance med kørsel B i stedet for kørsel A. Ifølge disciplinærnævnet burde sygeplejersken have fået mistanke om en blodprop i hjertet på baggrund af patientens symptomer.














