Ambulancerne i ny region får nye logoer

Fra 1. januar 2027 bliver den nye Region Østdanmark en realitet. Det er Region Sjælland og Region Hovedstaden, som lægges sammen, og en af konsekvenserne er, at alle ambulancer øst for Storebælt skal forsynes med Region Østdanmarks nye logo. Også ambulancepersonalets uniformer skal skifte logo.  

På tværs af Region Østdanmark vil overgangen til det nye logo komme til at koste 11 mio. kr., hvoraf en del altså går til ambulancetjenesten. Planlægningen af udskiftningen finder sted i 2. halvår 2026, hvorefter der fra 1. januar 2027 sker implementering.

Annonce