SOS International slog autohjælpsrekorder i 2021

SOS International slog flere rekorder på autohjælpsområdet i 2021. For første gang nogensinde rundede SOS mere end en million sager og næsten to millioner opkald på ét år. At der næsten to millioner gange blev ringet efter autohjælpsassistance hos SOS svarer til en stigning på 24 pct. i forhold til året før. Stigningen er gældende for Danmark, Sverige, Norge og Finland.

SOS International yder autohjælp i Danmark, Sverige, Norge og Finland. I Danmark sker det via datterselskabet SOS Dansk Autohjælp.

En del af den store stigning kan tilskrives nye kunder, men der ligger også både vejrforhold og ændret adfærd bag det øgede behov for autohjælp. Alle de nordiske lande var således ramt af en hård vinter i de første måneder af 2021. Hårdt vintervejr giver traditionelt travlhed i autohjælpsforretningen, når bilister får brug for starthjælp, fritrækninger og andre assistancer.

Samtidig ser COVID-19 ud til at have påvirket bilejernes adfærd:

”Vores statistik peger på, at mange enten har holdt ferie i hjemlandet eller er kørt til udlandet i bil”, fortæller Ellen Trolle, der er direktør for Mobility Division i SOS International. Derudover har hjemmearbejde under pandemien betydet en stigning i behovet for starthjælp til biler, der har stået stille i længere tid, påpeger Ellen Trolle.

”Jeg er imponeret over den indsats, der er leveret af vores dygtige medarbejdere. 2021 var et år, der var præget af ekstrem stor uforudsigelighed på grund af COVID-19. Derfor er jeg stolt af, at vi både slår rekord og samtidig bevarer en høj kundetilfredshed”, siger Ellen Trolle.

Annonce