Over 360.000 har hentet 112-app

Den nye 112-app, der er finansieret af TrygFonden og udviklet i samarbejde med Rigspolitiet, Københavns Brandvæsen og Geodatastyrelsen, er nu blevet hentet 360.000 gange. Og nu er app’en kommet i fint selskab: Sammen med kun fem andre virksomheder og organisationer er kampagnen for den lille app med den store betydning blevet nomineret til årets KomPris’13.

Reklamekampagnen, som er nomineret til prisen, er skabt af bureauet Operate, der valgte at basere kampagnen på engagement og inddragelse af brugerne. Derfor var kampagnen flerstrenget, og havde således en lanceringsevent, et ambassadørnetværk, en hjemmeside, en Facebookside og videoklip i togene. Og kampagnen har altså siden april resulteret i 360.000 downloads af 112-app’en.

Det er 13. gang, at Dansk Kommunikationsforening uddeler årets KomPris, og foreningen vil med prisen skabe opmærksomhed om den gode, professionelle kommunikation og samtidig sætte standarder for branchen og prise de bedste eksempler på god kommunikation.

Annonce